Els governs europeus han d’actuar i revertir la prohibició de l’OMC – Comunicat de la Xarxa Europea d’Attac

Nick Dearden - Portaveu de Global Justice Now (Foto: http://www.eldisenso.com/)

Nick Dearden – Portaveu de Global Justice Now

La Xarxa Europea d’Attac condemna la decisió a última hora de prohibir l’entrada a la cimera de l’OMC a dotzenes d’experts/es de la societat civil i activistes. La decisió, aparentment exercida pel govern d’Argentina sense donar explicacions, no té precedents en la història recent de l’OMC.

A observadors/es de tot el món se’ls han retirat les seves acreditacions aprovades prèviament. Molts grups europeus es troben entre ells, incloent-hi Global Justice Now, Transnational Institute i 11.11.11. Alts càrrecs de l’OMC han dit que no saben la raó de la decisió, tot i haver sol·licitat informació repetides vegades al Govern argentí. Moltes d’aquestes organitzacions han participat en les cimeres des de que es va fundar l’OMC.

Que a l’OMC o als governs amfitrions se’ls permeti escollir quins/es representants de la societat civil poden atendre l’OMC és una burla a la nostra independència i habilitat per fer l’OMC i els seus governs responsables. Evita el debat públic, la discussió i l’objecció. I deixa als/les activistes al país amfitrió més vulnerables en el seu treball de qüestionar als seus governs i a la mateixa OMC. L’OMC ha de desenvolupar urgentment un mecanisme per assegurar la representació independent de representants de la societat civil.

Demanem als/a les parlamentaris/es europeus/ees impugnar completament aquesta decisió. Demanem a l’Argentina revertir la decisió d’aquestes exclusions. Demanem a l’OMC i el G20 reconsiderar urgentment la seva decisió de realitzar les seves cimeres futures a Buenos Aires, fins que el govern hagi revertit i explicat la seva decisió.

Attac Àustria

Attac França

Attac Alemanya

Attac Hongria

Attac Irlanda

Attac Espanya

Global Justice Now (Attac RU)

Etiquetes: .

Asóciate

Esdeveniments

Videos recomanats

Taula rodona Jornada 15 S "10 anys de crisi. Prenem el control de les finances" #10anysdeCrisiEstafa.Els moviments socials exposen i debaten: la crisi i alternatives Manifestació Jornada internacional de lluita. "10 anys de crisi estafa. Prenem el control de les finances" Vídeo de ATTAC España. "10 años de Crisis Estafa" Presentación del libro editado por ATTAC: "10 años de crisis, hacia el control ciudadano de las finanzas Entrevista a Isabelle Bourboulon. Miembro de ATTAC Francia Presentació Campaña "10 años de crisis/estafa" en Madrid El futuro del Trabajo: Parte1 - Presentación Enrique Seijas ATTAC Parte 2 - Ponencia Héctor Zapata Parte 3 - Ponencia Albert Recio Parte 4 - Coloquio con el Público Susan George explica qué es ATTAC

Macron et ses cadeaux fiscaux : toujours plus pour ceux qui ont déjà trop ! from Attac Play on Vimeo.

Refugi i migració a la UE: Veus que trenquen murs Refugi i migració a la UE: L'Europa Fortalesa: Alternatives

Tratados Europeos from aire on Vimeo.

Vídeo de les lluites per la Renda Garantida de Ciutadanía Cómo afecta la Regla de Gasto de Montoro al Ayuntamiento de Madrid

Segueix-nos

Segueix el nostre RSS Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter Contacta'ns

Introdueix el teu correu per a rebre un resum:

Delivered by FeedBurner

Programes de ràdio

• La PAH de L'Hospitalet fa un programa de ràdio que es diu "Sí se puede!" i que podeu escoltar en línia clicant aquí: RadioLaPAH

No al TTIP

Campanya ITF

Campanya per un impost a les transaccions financeres

Entrades recents

Etiquetes